Vi har som mål att erbjuda god kvalitet i alla våra verksamheter. Inget är så bra att det inte kan bli bättre! Dina synpunkter, klagomål och förbättringsförslag bidrar till att utveckla verksamheten.
Framför du skriftliga synpunkter eller klagomål ska du inom 5 vardagar få besked om vem som tar hand om ärendet. Inom 14 dagar ska du få besked om vad som gjorts eller ska göras i ärendet. Detta gäller om du uppger kontaktuppgifter.
Du kan välja att gå in via vår e-tjänst här på hemsidan. För att komma dit kan du klicka här: E-tjänster. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Dina synpunkter/klagomål skickas till berörd verksamhet som utreder vad som har hänt. Antingen väljer du att kryssa för att du önskar återkoppling och då kommer verksamheten att kontakta dig för att ge information om utredningen och eventuella åtgärder. Det går bra att vara anonym men då har vi ingen möjlighet att återkoppla till dig.
Du kan även, om du hellre vill, få en broschyr lämnad till dig eller hemskickad till dig. Där skriver du ner dina synpunkter och skickar tillbaka den. För att få broschyren så ber du en omsorgspersonal att ta med den till dig eller så kontaktar du omsorgens nämndsekreterare som skickar den hem till dig. Du hittar kontaktuppgifter till nämndsekreteraren nedan.
Du kan vara anonym även här men då får du ingen återkoppling. Skriver du dina kontaktuppgifter så får du besked om vem som tar hand om ditt ärende och vad som gjorts eller ska göras.
Senast uppdaterad: