Sölvesborgs kommun

Dialog och synpunkter

Du är alltid välkommen med dina synpunkter och förslag till oss. På så vis bidrar du till att kommunens service och verksamhet utvecklas och blir ännu bättre.

Du kan alltid ställa enkla frågor direkt via telefon eller e-post. Om du skickar dina synpunkter/förslag eller felanmälan genom vår e-tjänst kommer ärendet att diarieföras hos oss. Du som bor i Sölvesborg kan även väcka ärenden till berörda nämnder i form av medborgarförslag.

På undersidorna hittar du mer information och länkar till e-tjänster för att lämna synpunkt och felanmäla med mera.

Vad är skillnaden mellan felanmälan, synpunkt och medborgarförslag?

Synpunkter och klagomål

Synpunkter som förbättringsförslag, klagomål eller beröm ger värdefull information som kan förbättra våra verksamheter. Vi vill gärna att du berättar vad du tycker om det vi gör.

Felanmälan

En felanmälan gör du om du upptäcker ett fel på en befintlig funktion som till exempel trasig belysning i ett område.

Medborgarförslag

Ett medborgarförslag ska vara ett konkret förslag på något som du vill påverka för att förbättra och utveckla Sölvesborgs kommun.

Relaterade kontakter

Medborgarkontoret
0456-81 61 81
medborgarkontoret@solvesborg.se

Relaterade kontakter

Senast uppdaterad:

Skriv ut
Kommun och politik