Vi uppmärksammar sjuksköterskans dag

Under maj månad har vi firat sjuksköterskans dag.
Under maj månad har Sölvesborgs kommun uppmärksammat sjuksköterskans dag genom att bjuda in alla kommunanställda sjuksköterskor till en gemensam lunch. Den 12 maj varje år firas den internationella sjuksköterskedagen till minne av Florence Nightingale, som föddes 1820 och räknas som den moderna sjuksköterskans grundare. Dagen uppmärksammas världen över för att lyfta sjuksköterskors betydelse inom hälso- och sjukvården.
Sjuksköterskor utgör den största yrkesgruppen inom hälso- och sjukvården globalt och har en central roll i arbetet med att säkerställa god och säker vård. Deras kompetens, erfarenhet och engagemang är avgörande för att möta invånarnas behov och bidra till en trygg och kvalitativ omsorg.
I Sölvesborgs kommun värdesätter vi våra sjuksköterskors insatser högt. Genom sitt dagliga arbete, sin professionalism och sitt bemötande bidrar de till att göra stor skillnad för våra invånare.
Vi riktar ett varmt tack till alla våra sjuksköterskor för ert viktiga arbete!
Senast uppdaterad:
